LAMAN UTAMA » » UMMI NUR FARIDAH DALAM KENANGAN

UMMI NUR FARIDAH DALAM KENANGAN

Ditulis Oleh Unknown Pada 8 Feb 2014 | Sabtu, Februari 08, 2014

skci, nurfaridah abdul kadir


Pihak pentadbiran SK Cheras Indah ,Pengurusan PAI serta pengurusan j-QAF SKCI khususnya ingin merakamkan jutaan terima kasih yang tidak terhingga kepada insan yang dikenali di SKCI sebagai Ummi Nur Faridah bt. Abdul Kadir selaku Penyelaras Bilik j-QAF 2013. Ucapan ini adalah di atas jasa beliau yang berjaya merealisasikan iltizam dan semangat  Guru Besar (Pn.Maizan bt. Hashim) untuk menaiktaraf bilik j-QAF sehingga menjuarai Pengurusan Bilik j-QAF Terbaik Negeri Selangor 2013.

Ummi Nur Faridah mula dipindahkan ke SKCI sejak tahun 2010 sebagai guru Pendidikan Islam, Beliau telah diamanahkan untuk mengajar Pendidikan Khas namun sering berkongsi ilmu dengan guru-guru yang lain termasuk guru-guru perdana  tentang kaedah pembelajaran yang berkesan. Antara sumbangan kaedah pembelajaran yang beliau telah perkenalkan khususnya di dalam Pendidikan Islam adalah nyanyian asas Rukun Islam , Rukun Iman, Anggota wuduk , cara-cara berwuduk dan jenis-jenis air. dan juga kaedah pemulihan jawi "cara mudah merumi dan menjawikan ayat".

Teknik-teknik pemantapan dan kaedah nyanyian yang telah beliau perkenalkan telah memberikan impak yang berkesan kepada keberhasilan murid di dalam pelajaran pendidikan Islam dan juga ujian PAFA tahun Enam. Beliau seorang yang tidak lokek untuk berkongsi ilmu dan sentiasa berfikiran positif , pemimpin yang berfikiran positif dan sangat pandai mengawal dan mencuri hati murid-murid.

Pada tahun 2014 beliau telah berpindah ke sekolah lain untuk meneruskan tugas mulia seorang guru di sana. Sesungguhnya perpindahan beliau sangat dirasai dikalangan pentadbiran SKCI , guru-guru agama , guru-guru dan juga di kalangan murid yang kebanyakannya sangat menyayangi beliau.

Semoga semangat dan dedikasi Ummi Nur Faridah akan diteruskan oleh guru-guru SKCI yang lain.Insyaallah. Selamat  Maju  Jaya diucapkan kepada Ummi Nur Faridah.


0 comments:

Catat Ulasan

PILIHAN PEMBACA

Selamat Datang Ke Blog Rasmi j-Qaf SK Cheras Indah Selangor

WAKTU SOLAT

HUBUNGI KAMI

SEK. KEB. CHERAS INDAH
JALAN MELATI 4, TAMAN MAJU JAYA
56100, AMPANG SELANGOR DARUL EHSAN

TEL: 03- 03-92836300
FAX: 03-92836300
WEBSITE : http://skci.weebly.com
KOD SEKOLAH: BBA 4040

DI BAWAH PEMANTAUAN :

PEJABAT PENDIDIKAN DAERAH HULU LANGAT
WEBSITE: www.ppdhl.net

SEKTOR PENDIDIKAN ISLAM JABATAN PENDIDIKAN SELANGOR
WEBSITE: http://jpn.moe.gov.my


ARKIB BLOG